بسیج موسسه استاندارد

اطلاع رسانی در خصوص پایگاه بسیج شهید صفاریان

بسیج موسسه استاندارد

اطلاع رسانی در خصوص پایگاه بسیج شهید صفاریان

بسم الله الرحمن الرحیم  

ارتحال غم بار فقیه شجاع  و مبارز ، شیخ الفقها والمجتهدین ، عارف بالله ، حضرت آیت الله العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را به محضر مبارک امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، حوزه های علمیه و مراجع معظم تقلید و عموم مومنین تسلیت می گوییم . 

Active Image

بیانیه آیت‌الله سبحانی درباره حوادث عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در بیانیه آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید قم با عنوان «حرمت شکنی در عاشورای حسینی یا زیرپا نهادن ارزش‌های انسانی» آمده است: گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که در عاشورای حسینی در پایتخت تشیع یک رشته رویدادهای تاسف‌آور، زشت و دور از اخلاق انسانی رخ داده و قلوب عاشقان حسینی و انسان‌های وارسته را جریحه‌دار ساخته است. ما هرگز فکر نمی‌کردیم که در چنین روز مقدسی که حتی پیروان ادیان دیگر نیز نسبت به آن روز احترام قائل هستند و در برخی از کشورهای غیراسلامی عاشورای حسینی تعطیل رسمی است، چنین رویداد دور از اخلاق انسانی رخ دهد و قداست آن روز شکسته شود.
در ادامه این بیانیه آمده است: گروهی مجروح و اماکنی تخریب گردد و در نتیجه نفرت و انزجار مسلمانان را نسبت به خود برانگیزند، از عمل این گروه فقط دشمنان ملت و کشور ابراز خوشحالی می‌کنند و در محکومیت این عمل همین بس که دوستان را اندوهگین و دشمنان ملت را شاد کرده است.
در بخش پایانی این بانیه آمده است: امید است با بیداری مسلمانان به ویژه جوانان غیور و بیدار بار دیگر این عمل ضد انسانی تکرار نشود و قداست ایام شهادت‌ها و اجتماعات مذهبی مخدوش نگردد، همچنان که امید می‌رود فریب‌‌وردگان در عواقف اعمال خود بیدیشند و به آغوش ملت مسلمان بازگردند و بزرگان نظام اسلامی نیز باب مذاکره را باز گذارده و با حفظ عزت اسلام، وحدت کلمه را فراهم آورند.

بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی درباره حوادث عاشورا

یکی از مراجع عظام تقلید قم با صدور بیانیه‌ای وقایع عاشورای تهران و هتک حرمت به سرور و سالار شهیدان را محکوم و اعلام کرد: هدف مغرضان فقط ویران کردن کشور و تجزیه آن و سپردن به دست بیگانگان است که قطعا با هوشیاری وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در بیانیه آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در محکومیت وقایع روز عاشورای تهران آمده است: روز عاشورا در حالی که مردم کشور ما از کوچک و بزرگ، مرد و زن در آتش عشق حسینی می‌سوختند و ناله‌های عاشقانه سر می‌داند و در هر کوی و برزن به سوگ نشسته بودند و با نظم و خلوص نیت مشغول عزاداری و نوحه‌سرایی بودند، گروهی از مغرضان به بعضی از خیابان‌های تهران ریختند و قداست مراسم حسینی را که عامل وحدت صفوف همه ملت است شکستند، نخست به شعارهای سیاسی ساختار‌شکن پرداختند و سپس اقدام به تخریب اموال و آتش‌زدن آنها کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما بارها گفته‌ایم غیر از جناح‌های سیاسی وفادار به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی گروهی خرابکار و مزدور بیگانه در میان صفوف مردم رخنه‌ کرده‌اند که هدف آنها فقط ویران کردن کشور و تجزیه آن و سپردن به دست بیگانگان است که قطعا با هوشیاری وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: اطلاعات موثق و دقیقی به ما رسیده که آنها جدایی حکومت را از اسلام تبلیغ می‌کنند و حتی بعضا نسبت به مقام شامخ سالار شهیدان و عزادارانش اهانت کرده‌اند. انتظار ما این است که اولا تمام جناح‌های سیاسی معتقد به نظام اسلامی این ساختار‌شکنی‌ و هتک احترام را تقبیح و محکوم کنند و ثانیا بیش از این بر طبل اختلافات نکوبند، زیرا دشمن در کمین نشسته و سلاح خود را تیز کرده و پیوسته تهدید می‌کند و هر درگیری که رخ دهد فریاد شادی سر می‌دهند، آیا عقل اجازه می‌دهد که دشمن را شاد کنیم؟
در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: من معتقدم اختلافات کنونی راه حل مسالمت‌آمیز و عاقلانه دارد که سبب عظمت و قدرت بیشتر کشور ماست،‌ چرا به آن نمی‌اندیشید؟ از دولتمردان نیز انتظار داریم در برنامه‌های خود بیشتر دقت کنند و بهانه به دست مخالفان نظام در داخل و خارج ندهند، خداوند همه را به راه راست هدایت کند.