بسیج موسسه استاندارد

اطلاع رسانی در خصوص پایگاه بسیج شهید صفاریان

بسیج موسسه استاندارد

اطلاع رسانی در خصوص پایگاه بسیج شهید صفاریان

صیانت از رای مردم

مردم ایران بار دیگر افتخار آفریدند و به ندای رهبر خود لبیک گفتند. اینک وظیقه مسئولین برگزاری انتخابات است که امانت های مردم را پاس دارند و از رای مردم صیانت نموده و با دقت و سرعت نتایج انتخابات را بدون هرگونه خدشه اعلام نمایند. برای تمام مسئولین خدوم این سرزمین مقدس و برای انتخاب شدگان آرزوی توفیق الهی داریم.

مردم - برنده اصلی انتخابات




حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با شرکت در انتخابات همزمان خبرگان و شوراهای اسلامی تاکید کردند : ملت ایران وظیفه دینی ملی و انقلابی شرکت در انتخابات را به خوبی انجام می دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر ایشان ساعت نه و بیست و سه دقیقه صبح دیروز در حسینیه امام خمینی آرای خود را در انتخابات خبرگان شوراهای اسلامی و میاندوره ای مجلس به سه صندوق رای ریختند.
حضرت آیت الله خامنه ای انگیزه عموم ملت ایران را از شرکت در انتخابات انجام دادن وظیفه ای دینی ملی و انقلابی خواندند و افزودند : حس عمومی و اعتقاد عمیق ملت ایران این است که حضور در انتخابات دخالت در سرنوشت جامعه و تصمیم گیری درباره سطوح مختلف مدیریت کشور است و به همین علت مردم این وظیفه عمومی را به خوبی انجام می دهند.
ایشان با توصیه به مردم برای تسریع در شرکت در انتخابات افزودند : تسریع در چنین کارهای خیری مانند نماز اول وقت فضیلت بیشتری دارد چراکه با احساس ادای تکلیف همراه است .
حضرت آیت الله خامنه ای برای ملت ایران در کار بزرگ شرکت در انتخابات توفیق الهی مسئلت کردند و افزودند : ان شاالله مردم با حضور در پای صندوقهای رای این وظیفه مهم و سنگین را به خوبی انجام خواهند داد.
ایشان همزمانی برگزاری دو انتخابات خبرگان و شوراهای اسلامی را کاری خوب دانستند و افزودند : همزمانی این دو انتخابات از لحاظ وقت و استفاده از امکانات منجر به صرفه جویی می شود و از لحاظ اهتمام مردم نیز آثار مثبتی دارد.
بر اساس این گزارش دهها خبرنگار تصویربردار و عکاس داخلی و خارجی شرکت رهبر انقلاب اسلامی در انتخابات را به سراسر جهان مخابره کردند.

نظرات حضرت آیت الله العظمی بهجت در خصوص انتخاب کردن و انتخاب شدن

این جانب، جهات سلبیه و اثباتیه را متعرض می شوم . کسانی که بنا دارند در رای دادن و یا انتخاب شدن شرکت نمایند، باید متذکر باشند که کسانی حق انتخاب شدن و امین مردم با ایمان در مورد دین و دنیا بودن را دارند ، که :

از رجال با عقل کامل کافی و ایمان کامل از شیعه اثنا عشریه و با علم به مسائل شرعیه در شخصیات و اجتماعیات و با شجاعت باشند؛

و از آن هایی باشند که در اظهارات و تروک،<لا یخافون فی الله لومه لائم > باشند؛

و از رشوه ها و تخویفات و نحو آن ها به دور باشند؛

نظر نکنند که تا به حال چه بود، بلکه نظر نمایند که از حال چه باید بشود و چه باید نشود؛

و باید پرهیزکار و خدا ترس باشند، اراده خدای تعالی را بر همه چیز ترجیح بدهند؛

اگر فاقد بعض صفات باشند، اهل ائتمان نیستند، و رای دادن برای فاقدها بی اثر است، بلکه جایز هم نیست، مشکوک هم ، متروک است.

تفحص هم ، باید کامل باشد و بدون مداخله دوستی و دشمنی در امور نفسانیه باشد.

در حال رای دادن و گرفتن ، خدای عظیم را ناظر به تمام خصوصیات همه بدانند.

کسانی هم که واجد خصوصیات مذکوره باشند - که جایز باشد رای دادن و گرفتن درباره آن ها- واجب می شود با توانایی، اگر بدانند یا احتمال بدهند که فاقد بعض آن ها ، رای خواهند گرفت.

بر گرفته از کتاب به سوی محبوب- دستورالعمل ها و رهنمود هایی از شیخ الفقها و المجتهدین ، عارف ربانی ، حضرت آیت الله العظمی بهجت مدظله العالی