بسیج موسسه استاندارد

اطلاع رسانی در خصوص پایگاه بسیج شهید صفاریان

بسیج موسسه استاندارد

اطلاع رسانی در خصوص پایگاه بسیج شهید صفاریان

جوادی آملی:اسلام بعضی از افراد، اسلام آدامسی است

آیت الله جوادی آملی گفت: فقر و فرهنگ با یکدیگر درگیر هستند و فقر فرصت تفکر را از انسان می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله جوادی آملی در دیدار با سرپرست کمیته‌ امداد امام خمینی و نماینده ولی فقیه در این نهاد با بیان این‌که اگر بین یک کشور و اقتصاد آن جدایی بیافتد نباید توقع دین را داشت، گفت: اقتصاد مهم است اما مهم‌تر از آن اعتقاد است و اقتصاد مانع پدید آمدن اعتقاد خواهد شد.

وی با بیان این‌که اسلام بعضی از افراد اسلام آدامسی است، تصریح کرد: بعضی از افراد مادامی که اسلام به نفع آنها و برای آنها شیرین باشد آن را می‌پذیرند اما زمانی که با آنها به مخالفت بپردازند آن را به دور می‌اندازند.

جوادی آملی اظهار کرد: جنگ ما جنگ ده ساله بود نه جنگ هشت ساله زیرا دو سال آن را جنگ‌های داخلی تشکیل می‌داد و هشت سال دیگر آن مربوط به جنگ خارجی بود

و کسانی که انقلاب ما را حفظ کردند همین افراد محروم بودند.

وی تصریح کرد: مردم کمیته‌ی امداد را امین خود می‌دانند که این یک آبروی عظیم برای این نهاد است.

وی با بیان این‌که فقر بسیار نیرومند و مانند یک مار افعی است، افزود: شما باید تلاش کنید تا جوان‌هایی که تحت پوشش این نهاد هستند با فرهنگ قناعت آشنا شوند و آنها را به سمت ازدواج سوق دهید.

وی ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج باعث آسیب‌ها و آفت‌های فراوان است و افرادی که با قناعت زندگی می‌کنند به حیات طیبه خواهند رسید.

جوادی آملی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف برای همه‌ی ما لازم و سودمند است اما عمده‌ی آن این است که در کارهای کلان خود اصلاح الگوی مصرف را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ما یک صدم جمعیت دنیا را دارم هستیم، گفت: امکاناتی که کشور ما دارد بیش از یک صدم دنیا است اما اگر ما هنر درست استفاده کردن از امکانات را نداشته و نتوانیم محرومیت زدایی کنیم به حال خود تاسف خواهیم خورد.

 انا لله و انا الیه راجعون 

رحلت جانگداز همسر حضرت امام را تسلیت عرض نموده وآرزوی سلامتی و طول عمر برای بازمانگان را داریم